سال 57، موجی به تلاطم در آمد كه به بیداری اسلامی انجامیده است
نوشته شده توسط : xmovies

'ناصر جهانشاهی' امروز (سه شنبه) در گفت وگویی اختصای با ایرنا، ضمن تبریك دهه مبارك فجر و طلوع آزادی در22 بهمن 57، افزود: ویژگی های انقلاب اسلامی ایران عاملی برای تبدیل شدن آن به الگویی برای ملت های مسلمان و آزادیخواه جهان شد.

جهانشاهی آموزه ها و ارزش های دینی و رهبری امام خمینی (ره) و همچنین حضور مردانه ملت ایران را از اصلی ترین مولفه های پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: با انقلاب اسلامی ایران موج بیداری در جهان اسلام و در بین آزادیخواهان جهان به تلاطم در آمد كه اكنون شاهد ثمره آن هستیم.

رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران افزود: خداوند بزرگ ویژگی هایی را به امام خمینی (ره) كه مردی وارسته و بزرگ بود، عطا نمود تا به خوبی جایگاه خود را در شكل گیری حركت و انقلاب اسلامی ایران، تثبیت كند.

وی افزود: حضور تمام عیار مردم ایران در حمایت از ارزش های انقلاب اسلامی و تبعیت كامل از فرمان رهبر عظیم الشان نیز عاملی در پیروزی سریع انقلاب اسلامی ایران شد.

رایزن فرهنگی سفارت ایران در كابل گفت: انقلاب اسلامی 57 به رهبری پیامبر گونه امام خمینی (ره) و حضور مردم با تكیه بر آموزه های دینی، معجزه در جهان معاصر آفرید و اتحاد، عزت و ثبات را به جهان نشان داد.

جهانشاهی گفت كه به همین جهت اكنون پیام انقلاب اسلامی ایران در جهان جایگاه ویژه ای دارد و تمام آزادیخواهان و عزت طلبان دنیا از آن استقبال كرده و از پیام انقلاب اسلامی درس عزت گرفته اند و در مسیر عزت و سر افزازی حركت می كنند.

رایزن فرهنگی با تشریح حماسه آفرینی مردم لبنان و فلسطین با استفاده از آموزه های انقلاب اسلامی ایران گفت: سال گذشته ملت های مسلمان كشورهای عربی در قالب تحقق بیداری اسلامی، قیام هایی را سامان دادند كه در شكل و محتوا منبعث و تاثیر انقلاب اسلامی ایران بود و به سرنگونی چهار دیكتاتور ظالم انجامید و موجبات عزت مسلمانان را فراهم كرد.

جهانشانی گفت: از این جهات انقلاب اسلامی پدیده كم نظیر است كه بواسطه مرد بزرگوار و وارسته ای بنام امام خمینی (ره) شكل گرفت و توانست تحول اساسی را در جهان بوجود آورد و راه و روش جدیدی را به جهانیان بیاموزد.

جهانشاهی با گسترده دانستن برنامه های تجلیل از دهه مبارك فجر و جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران در افغانستان، گفت:مردم ایران و افغانستان كه مشتركات فرهنگی و دینی گسترده ای دارند، در جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران و پیروزی جهاد مردم افغانستان مشتركا شركت می كنند.

رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در افغانستان گفت:دو ملت ایران وافغانستان تعاملات پایه ای زیادی داشته اند و دارند كه از آن جمله می توان به یاران امام خمینی (ره) از علما و روحانیون مسلمان افغانستان اشاره كرد كه در دوران قبل و بعد از انقلاب، امام و رهبر بزرگوار مردم ایران اسلامی را یاری كردند.

جهانشاهی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران سبب شد كه ملت و دولت ایران اسلامی در كنار ملت افغانستان قرار گیرند و جهاد مردم افغانستان از قوام و حاكمیت جدی تری بر علیه اشغالگران برخوردار شود.

رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ادامه گفت كه امسال به دلیل تقارن میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) با دهه پیروزی انقلاب اسلامی ایران، برنامه های ویژه ای در خصوص بزرگداشت دهه مبارك فجر تدارك دیده شده كه از آن جمله همایش های مشترك مردم مسلمان افغانستان و ایران در قالب هفته وحدت در مساجد و مراكز فرهنگی افغانستان در حال برگزاری است.

جهانشاهی با ابراز خشنودی از توجه رسانه های افغانستان به برنامه ها و مراسم دهه مبارك فجر گفت: نمایش پیروزی انقلاب اسلامی ایران توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران تدارك دیده شده كه در سطح شهر كابل به نمایش گذاشته می شود تا با این برنامه ها ملت افغانستان بیشتر با محتوای انقلاب اسلامی ایران آشنا شوند.

جهانشاهی در خاتمه گفت روز 22 بهمن را با بزرگان و ملت افغانستان در این كشور جشن می گیریم.

آساق**ع.ن**1501





:: برچسب‌ها: آسمان , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 458
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: